YAZI
21.11.2019
Teknoloji çağının ilerlemesi ile birlikte sosyal medya hayatın her alanında yerini aldı. Bu nedenle çoğu marka artık tüm tanıtımlarını sosyal medya üzerine taşımaya başladı.
Bu alanda daha fazla kitleye ulaşmak ve ürünün tanıtımını yapmak için doğru taktikler üzerinde ilerleyen firmalar, büyümeye giderken, doğru kullanım sağlamayan firmalar etkili olamadı. Doğru sosyal medya yönetimi ve tasarımı nasıl olmalıdır? Sorusu da bu noktada firmaların dikkat etmesi gereken ve uygulaması gereken konuları içermektedir. Özellikle günümüz dünyasında bu konuda daha dikkatli kararlar alınması, markanın iyi bir şekilde kitlelere tanıtılması gerekmektedir.
Doğru sosyal medya yönetimi ve tasarımı nasıl olmalıdır? Sorusuna ilk olarak tasarım konusu ile başlanmalıdır. Tasarım her alanda can alıcı noktalardan biridir. Tasarım konusunda renk kullanımları ve sayfanın düzeni önem arz eder. Resim paylaşımı yapılabilen bir sosyal medya kullanımı yapılıyor ise ilk olarak profilin doğru bir şekilde düzenlenmesi ve bu sosyal medya içerisinde kullanılacak renk kombinlerinin doğru yapılması gerekmektedir. Tasarım konusunda yine markaya yönelik renklerin kullanılması, instagram profilinin dikkat çekmesini sağlayacaktır.
Doğru sosyal medya yönetimi konusuna gelindiğinde ise, sosyal medyanın tek bir mecra olmadığını bilmek gerekir. Örnek olarak sosyal medya denildiğinde yalnızca facebook ya da yalnızca instagram gibi kavramlar akla gelmemelidir. İnternet ortamında yer alan her mecra bir sosyal medya olarak tanımlanmaktadır. Doğru sosyal medya yönetimi ve tasarımı nasıl olmalıdır konusunda bilgi sahibi olmanız halinde markanız üst sıralara taşınacaktır. Bu nedenle sosyal medya içerisinde marka tanıtımı ilk olarak iyi bir şekilde yapılmalıdır. Bu tanıtımlar resim ile desteklenmelidir. Ancak resimler internet ortamında dolaşan ve reklam üzerine yapılmış resimler gibi olmamalı, özgün olmalıdır. Aynı zamanda sosyal medya bir markanın her zaman etkin kullanması gereken bir mecradır. Ürün satışları, ürün tanıtımları gibi her konuda aktif bir şekilde sosyal medya kullanılmalı ve kişilerin markaya geliş sayısı artırılmalıdır. Bu sayede doğru bir sosyal medya yönetimi yapabilir ve markanızı sizler de üst sıralara taşıyabilirsiniz.