YAZI
21.11.2019
Markalar ilk olarak kendilerini reklam üzerinden tanıtırlar. Ancak bu reklamlarda gösterilen ürünlerin tasarımları ve ambalaj kalitesi ön plana çıkar.
Bir marka ne kadar doğru ve markayı tanıtan bir ambalaj tasarımına sahipse o kadar dikkat çeker. Bu durumda ambalajın kalitesi satışı artırır mı? Sorusu da devreye girer. Marka tercihlerine ve markanın logo tasarımlarına bakılarak ortaya çıkartılacak olan bir ambalaj da kişilerin dikkatini çeken ve onları kendine çeker bir tercih yapılması gerekmektedir. Bu nedenle ambalaj seçimlerinde kalite her zaman ön planda olmalıdır.
Ambalajın kalitesi satışı artırır mı sorusunda ilk olarak ambalaj tasarımı önemlidir. Ambalaj tasarımı tamamen markayı anlatmalıdır. Markanın logosuna yönelik renklerin kullanılması, tasarımın efektsiz bir şekilde yapılması gibi konular oldukça önemlidir. Marka için doğru ve orijinal bir tasarım oluşturulduktan sonra ambalaj seçimine başlanmalıdır. Tasarım konusunda ön bölge, yan ve üst bölgelere dikkat edilerek tasarım yapılması gerekmektedir. Bu bölgeler ambalaj üzerinde ilk dikkat çeken yerlerdir.
Ambalaj kalitesi aynı zamanda bir markanın da kalitesini gösterecektir. Doğru bir şekilde ambalajlanmış bir ürün her zaman dikkat çeker. Aynı zamanda bu ambalaj üzerine yerleştirilmiş olan tasarım da kişilerin alım gücünü sağlar. Ambalajın kalitesi satışı artırır mı sorusu, doğru ve kaliteli bir ambalaj seçimi ile satışlar artacaktır şeklinde cevaplanabilir. Bu nedenle marka ve ambalaj işbirliği içerisinde kalitesiz bir ambalaj kâğıdı seçilmesi doğru olmayacaktır. Örnek olarak bir kozmetik markasında firmanın logosuna yönelik tasarımı yapılmayan ve kalitesiz bir ambalaj kâğıdından seçim yapılması ürünü tanıtmaz aynı zamanda dikkat de çekmez. Bu nedenle ambalajın kaliteli olması ve tüketicinin seçimlerine bağlı olarak ambalaj seçilmelidir.
Marka ürünlerinde, tanıtım kapsamında kişiler ilk olarak ambalaj ile karşılaşmaları nedeniyle ürünü bu alanda tanır. Ürünü tanımak için ambalaj üzerinde yer alan tüm bilgiler dikkatle okunmaktadır. Bu nedenle tasarım ve kalite konusunda etkili olan bir ambalaj her zaman kazanır. Tasarım doğru bir şekilde yapılsa dahi kalitesiz bir üründen seçilen ambalaj kişinin güvenilirliğini kazanamaz.